Ååååh!



Vi tror oftast att vi gör saker för andra, för att andra ska må bättre, Tvärt om. Många gånger gör vi saker för att vi själva ska må bättre.


Min bror, jag har gjort så mycket för honom att jag ställt till det för honom istället. Jag har gjort så mycket saker för Algot att jag rent ut sagt gjort honom bekväm i saker.

Jag fick just veta att min bror är så otroligt deppig. Min mamma meddelade mig detta. Att hon sett att Algot skurit sig i armen. Visst jag är medveten om att han mår skit, men att han sedan bett mamma skicka in honom på psyk, så dåligt hade jag inte fattat att han mådde. Jag sa då att detta kanske är den enda och bästa utvägen för Algot. Det finns nog inte mycket till hopp omkring honom. Aldrig jobbat i hela sitt liv. Kunde inte sköta skolan så han har inget jobb. Han spelar WOW dygnet runt och vill inte söka jobb för han får ju pengar av försäknringskassan och bättre med gratis pengar än att slita för pengarna. Kanske helt rätt tänk. Men han hade bara rätt till doma pengarna under tiden som han gick i skolan. När försäkringskassan märker att han lever på pengar han inte ska ha kommer han ha en enorm skuld yttligare en gång till.

Jag tror att varför han mår så dåligt är mycket pga mig. Jag flyttade ifrån honom för min egna skull. Jag tänkte nog bara på mig själv. Jag har bett han flytta hit , men han säger ju själv att han har sin dotter i Uddevalla. Helt rätt. Han kan inte bara dra som jag.

Min mamma har ett helt annat tänk än vad jag har.

Jag vill att han ska få sin vilja igenom. Att han ska in på psyk och kankse få någon att prata med, förhoppningsvis komma på bättre tankar. Sluta dricka så mycket och kanske sluta ta droger. Så tänker jag.

Min mamma erbjuder honom istället en hund. Och Algot glömer allt som har med deprimation att göra. Hur länge kommer han att vara glad över detta? Kanske när han får hunden och en vecka till. Sen då? Åter igen är vi inne på "björntjänster". Det enda han får ut av detta är att när man är deppig och inte orkar mer så får man allt man önskat sig.

Ungefär så min pappa svarade mig när jag låg inne på psyk och fick besök av honom.
Jag frågade honom :

Jag -Vad skulle du göra om jag tog livet av mig?
Pappa -Jag skulle ångra att jag inte gav dig ett par tusen dagen innan så att du kunde köpa dig lycklig.

Helt JÄVLA otroligt!



Ellies Hemligheter



Kommentarer
Postat av: elin

tack ! du med ;)

2011-01-06 @ 16:20:29
URL: http://ehlyns.blogg.se/
Postat av: Joel Lindblad

hihi jaa men eller hur :D bara ligga och tjocka sig :D

2011-01-06 @ 20:58:50
URL: http://scenbloggen.com/joellindblad
Postat av: Modekillen

vilken djup blogg

2011-01-08 @ 10:34:47
URL: http://www.modekillen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0