Då var det daggs igen ...

Jag suckar och jag suckar. Min bror skriver till mig på msn att mamma inte betalat elen och har inga pengar att göra det heller förräns den 25:e. Elen stängs nu av och han kan liksom inte bo i mörket tills den 25:e. Jag erbjuder honom att komma hit, men han neker då han säger att "jag kan inte alltid komma springandes till dig när det händer någonting". Han har dock rätt i att han inte alltid kan komma till mig nu mera, han börjar bli vuxen och måse börja ta ansvar. Saken är den att detta är inget som han varken valt eller velat. Han kommer väl när han känner att han inte kan bo kvar där.

Felix klarade svettsprovet. Det innebär att han får jobbet om han går igenom kontrollen. Det får vi veta om ca 4-6 veckor. Anställningspapprena säger att han har provanställning från och med 1Mars, så han får väl ganska snart veta om han får det eller inte.

Han söker jobb förtvilat för att jag ska kunna utföra mina skola helt och hållet. Jag vet att detta inte är hans fel och han måste ju naturligtvis ta detta jobbet om han inte får något annat erbjudande. Jag kommer troligen att få avbryta mina studier och kommer säkert aldrig hitta lusten igen. Jag vet hur jag fungerar med detta men vad ska man göra.

Jag funderade först på att stanna kvar här tills sommaren, så jag iallafall kan få mina betyg klara denna terminen, så kanske jag kan hoppa på dit vi ska flytta på omvårdnadsprogramet. Men det skulle aldrig funka eftersom att vi bor i en tre på 5800 kr i månaden, Inte en chans att jag kan bo här helt ensam.

Vi får se om jag kanske kan ta det som är kvar av kurserna på distans och hoppa på dit vi ska flytta. Hoppas verkligen att detta ska bli bra. Så jag kan bli undersköterska någon gång.


Ellies Hemligheter



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0