Sämsta Julen ever

Några dagar innan Jul får jag ett samtal mitt i natten av Algot. Då jag snabbt förstår att något är fel frågar jag honom varför han ringer mig så sent. Han sa att han bara undrade om han fick komma över jul till oss. Visst kan han väl undra det, men inte mitt i natten kl: 03.00. Så jag sa att "om du inte säger vad det är ringer jag mamma och säger att hon får kolla till dig". Han berättade då för mig att han var berusad och hade rökt på endel. Vilket fall som hellst bestämde vi att han skulle komma över Julen hem till oss, vi la sedan på luren och jag försökte somna om. Då jag strax efter får ett sms där det står "tack för erbjudandet men jag stannar hemma till Jul". Så typiskt då att mamma hade kommit upp till honom då. Han trodde ju så klart inte på att det var en slump. Inte för att jag klandrar honom.

Till julen så ville jag ha den där perfekta julen som jag alltid önskat mig, där bara jag och Felix sitter hemma och kollar på Julteven med en massa gott. Eftersom att Felix envisades om att han skulle stanna hemma. Vilket fall som hellst så sa jag något opassande redan på morgonen, och vi pratade inte med varann på hela dagen. Lite på kvällen innan vi somnade.

Dagen efter Julafton skulle vi åka till Felix mamma och äta lite julmat, men innan dess skulle vi hämta upp hans dotter som han har ihop med en annan tjej. När vi var framme så ville inte hans dotter följa med, vad jag vet så har aldrig detta hänt tidigre. Hon ville inte följa med Felix om inte hon fick sova hemma hos honom. Vilket låter helt orimligt för mig. Vi bor i en annan stad och hans dotter skulle från början sova hos felix mormor och vi skulle åka hem. Men eftersom att hans dotter inte ville åka någonstans utan att veta vart Felix skulle sova så fick jag Felix och hans dotter sova hos Felix mormor. Min mardröm att sova i samma säng som Felix oxh hans dotter. Inte för att jag inte tycker om hans dotter utan för att jag känner henne för lite för att låtsas som att detta skulle vara okej. Men vad hade jag för val. Jag sov jäte dåligt och när det var över längtade jag bara hemma, så att jag kunde glömma detta.

Det är såna här lägen jag önskar mig Bella i julklapp. och gissa vad? Bella kom den 26, då jag behövde henne som mest. vi gick på krogen och dansade, hade jätte skoj. Pratade inte om några problem, men att bara ha henne här. Att veta att hon finns här nära mig, betydde allt. Hon tog sig hit ihop med min bror, vilket var helt underbart för mig. Dom enda som jag verkligen bryr mig om i uddevalla, var dom som kom hit till mig. Verkligen jätte mysigt.

Felix sa att han brukar ha en bra jul, dock inte detta året. Jag tror inte man ska fira jul med mig, jag för otur med mig.


Ellies Hemligehter






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0